Co Polacy wiedzą o Powstaniu Wielkopolskim?
Ponad 13 tys. uczestników i niemal 11 tys. rozdanych kuponów – taki jest wynik akcji edukacyjnej „Kawa za Zwycięzców”, przygotowanej przez dwie polskie firmy: Neptis S.A., oraz PKN ORLEN. Ideą kampanii było edukowanie Polaków i nagradzanie za prawidłowo rozwiązany quiz historyczny z wiedzy o Powstaniu Wielkopolskim. Z okazji setnej rocznicy zakończenia powstania organizatorzy akcji publikują jej rezultaty.
Kampania „Kawa za Zwycięzców” miała charakter ogólnopolski. To oznacza, że banery informujące o zrywie Wielkopolan były pokazywane wszystkim użytkownikom, niezależnie od tego z jakiego regionu pochodzą. Tego typu informacje zostały wyświetlone niemal 20 mln razy
Jak przedstawiają się wyniki akcji?
Na pierwszy plan wysuwa się liczba uczestników. Ponad 13 tys. Polaków sprawdziło swoją wiedzę na temat Powstania Wielkopolskiego, z czego niemal 11 tys. osób zdobyło kupon zniżkowy na kawę.
Ciekawy jest także rozkład regionalny. W poniższej tabeli zaprezentowane zostały dane dotyczące liczby uczestników z poprawnymi odpowiedziami z podziałem na województwa. Wynika z nich, że najwięcej użytkowników było z województwa mazowieckiego (14%), natomiast najmniej z województwa lubuskiego (2%).
Pomimo największej frekwencji województwa mazowieckiego najwięcej poprawnych odpowiedzi udzielili użytkownicy województwa wielkopolskiego. Dane z największą liczbą poprawnych odpowiedzi zaprezentowane zostały poniżej.
Organizatorzy akcji sprawdzili również, które pytania były dla użytkowników najłatwiejsze, a jakie sprawiały im najwięcej problemów. Poniżej została przedstawiona wiedza Polaków w „pigułce”.
Fakty historyczne, które sprawiały najmniej problemów użytkownikom:
Fakty historyczne, które sprawiały najwięcej problemów użytkownikom: